WSPÓŁPRACA Z PRZEMYSŁEM

Projektowanie właściwości fizycznych i prozdrowotnych

  • Analiza składu i projektowanie właściwości fizyko-chemicznych produktów mleczarskich.
  • Zwiększanie wartości prozdrowotnej produktów mleczarskich poprzez wykorzystanie składników bioaktywnych.
  • Projektowanie warunków wytwarzania produktów mleczarskich.
  • Modyfikacje składu mieszanek na bazie mleka w proszku.
  • Obrazowanie mikroskopowe matrycy żywności, topografia struktury żywności, wizualizacja makromolekuł mleka i produktów mleczarskich.
  • Suszenie sublimacyjne, mikrofalowo-próżniowe, hybrydowe, ocena retencji właściwości bioaktywnych żywności podczas suszenia.
  • Wyznaczanie kinetyki, zużycia energii oraz optymalnych warunków suszenia konwekcyjnego produktów spożywczych.

Badania trwałościowe

  • Ocena zakresu zmian tekstury i konsystencji produktów mleczarskich poddawanych przechowywaniu.
  • Badanie synerezy jogurtów i wycieków w serach podczas przechowywania.
  • Analiza aktywności i mobilności wody w żywności.
  • Badanie zmian jakości technologicznej i mikrobiologicznej.
  • Tworzenie narzędzi prognostycznych do optymalizacji przebiegu procesów technologicznych i przewidywania jakości mikrobiologicznej i technologicznej z wykorzystaniem metod matematycznych oraz sztucznej inteligencji (sztuczne sieci neuronowe).

Produkty innowacyjneProdukty innowacyjne

  • Pilotażowe produkcje produktów mleczarskich w skali mikro i półtechnicznej.
  • Otrzymywanie innowacyjnych produktów z mleka i innych surowców niemlecznych.
  • Opracowywanie nowych receptur.
  • Opracowywanie metod szybkiego monitoringu jakości produktów żywnościowych w procesie produkcyjnym.

Analiza sensoryczna i testy konsumenckie

  • Badania marketingowe i testy konsumenckie, analiza percepcji i oczekiwań konsumentów.
  • Analiza atrakcyjności nowych rynków i kierunków rozwoju produktów mleczarskich.
  • Profilowa ocena sensoryczna oparta na doborze i selekcji deskryptorów, które identyfikują produkt i ocenie stopnia ich nasilenia.
  • Badanie profilu emocjonalnego konsumentów na podstawie emocji pozytywnych i negatywnych u konsumenta podczas zakupu i spożycia produktu.
  • Ocena ogólnej pożądalności produktu przez konsumentów.
Adres:
ul. Wojska Polskiego 31
60-624 Poznań
zobacz mapę dojazdu
Katedra Mleczarstwa i Inżynierii Procesowej
Wydział Nauk o Żywności i Żywieniu
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
+48 61 848 73 16
+48 61 848 73 16
kmip@up.poznan.pl
Formularz kontaktowy
Go to top