WSPÓŁPRACA Z PRZEMYSŁEM
Projektowanie właściwości fizycznych i prozdrowotnych
- Analiza składu i projektowanie właściwości fizyko-chemicznych produktów mleczarskich.
- Zwiększanie wartości prozdrowotnej produktów mleczarskich poprzez wykorzystanie składników bioaktywnych.
- Projektowanie warunków wytwarzania produktów mleczarskich.
- Modyfikacje składu mieszanek na bazie mleka w proszku.
- Obrazowanie mikroskopowe matrycy żywności, topografia struktury żywności, wizualizacja makromolekuł mleka i produktów mleczarskich.
- Suszenie sublimacyjne, mikrofalowo-próżniowe, hybrydowe, ocena retencji właściwości bioaktywnych żywności podczas suszenia.
- Wyznaczanie kinetyki, zużycia energii oraz optymalnych warunków suszenia konwekcyjnego produktów spożywczych.
Badania trwałościowe
- Ocena zakresu zmian tekstury i konsystencji produktów mleczarskich poddawanych przechowywaniu.
- Badanie synerezy jogurtów i wycieków w serach podczas przechowywania.
- Analiza aktywności i mobilności wody w żywności.
- Badanie zmian jakości technologicznej i mikrobiologicznej.
- Tworzenie narzędzi prognostycznych do optymalizacji przebiegu procesów technologicznych i przewidywania jakości mikrobiologicznej i technologicznej z wykorzystaniem metod matematycznych oraz sztucznej inteligencji (sztuczne sieci neuronowe).
Produkty innowacyjne
- Pilotażowe produkcje produktów mleczarskich w skali mikro i półtechnicznej.
- Otrzymywanie innowacyjnych produktów z mleka i innych surowców niemlecznych.
- Opracowywanie nowych receptur.
- Opracowywanie metod szybkiego monitoringu jakości produktów żywnościowych w procesie produkcyjnym.
Analiza sensoryczna i testy konsumenckie
- Badania marketingowe i testy konsumenckie, analiza percepcji i oczekiwań konsumentów.
- Analiza atrakcyjności nowych rynków i kierunków rozwoju produktów mleczarskich.
- Profilowa ocena sensoryczna oparta na doborze i selekcji deskryptorów, które identyfikują produkt i ocenie stopnia ich nasilenia.
- Badanie profilu emocjonalnego konsumentów na podstawie emocji pozytywnych i negatywnych u konsumenta podczas zakupu i spożycia produktu.
- Ocena ogólnej pożądalności produktu przez konsumentów.